Thursday, November 12, 2009

Penuh hutang..

1. Hutang PTPTN
2. Loan Kereta
3. Loan ASB
4. Loan Personal
5. Credit Card Maybank
6. Credit Card CIMB
7. Pinjam Family
8. Pinjam dengan tunang sendiri
9. Bill Maxis
10. Sewa rumah (soon)
11. Bil api dan air (soon)
12. Bil internet Streamix/WiMax (soon)


** Tambah tolak semua hutang dalam list kat atas, setiap bulan kena spent antara RM2800 hingga RM3100......

** Income gaji bulan pun cukup-cukup makan jep..

** Belum tambah duit nak makan minum, beli barang dapur, nak beli barang keperluan rumah lepas kahwin, servis kereta, duit nak bagi kat parent lagi, duit nak tengok wayang sekali sekala, nak pergi melancong setahun sekali ke...

** Kalau boleh aku dah taknak tambah hutang lagi.. tapi kini aku dalam keadaan terpaksa berhutang..

** Aku rasa aku dah sampai tahap yg agak kronik ngan hutang..

** Duit nak saving pun zero sebab kena bayar hutang-hutang..

** Nak menangis kenang bila jadi camni.. takut pun ada..

** Sampai bila agaknyer baru boleh settle semua hutang..

** Tolong bagi aku idea... tolong bantu aku.. Ada apa cara yg aku boleh buat nak kurangkan hutang-hutang semua ni??



Note: Ada sape-sape nak bantu boleh bank in kan dalam akaun :-

Maybank: 1234-56789-10
Account Holder: Hutang Bin Piutang



Secebis rangkap lagu untuk semua insan yang sedang mengalami nasib sama cam aku, terimalah...

" Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi….
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... kan baik baik saja "


.

6 commento:

asha said...

bil internet tu kalo boley hold la dlu, pas stable skit br amik.skang kan banyak wireless ;P

api/air tu korang kan busy, aku duk 5 orang pun selalu less than 50, RM6 pun pernah =P

don't worry pakcik, orang baru kawen murah rezeki.

gambateneh! >____<

^eazy^ said...

sbr ek sygku.. bak kate asha, rezeki orang kawen.. manela tau kan.. ahakz..

fana said...

humakaih...byk gak tuuu..takpe2...pelan2 kayuh...try to settle one by one...

Unknown said...

masalah2 org nk kawen camnila...
same goes here...hehe..

slow2 bro....

pe kata potong satu kad kredit tu...
jgn buat loan lg..cukup2la tu..blaja2 la tk berbelanja..bercuti2 tu..bole ditangguh..tk kemana tmpt2 holiday tu..biarla org len nk enjoy..kita ni yg nk kawin kene save sgt2 nk kawen dan utk selepas kawin..hope lepas kawin seme da settle..lepaskn kawin je...

itu je kami buat skrg..cut off seme entertainment..dok umah je..kekdg rs nk nanges gak..tp nk buat camne..dlm idop pasti ade downfall nye...ok bro?

Noli said...

owh cian kamu..betul2..org nk kawen mmg camtu..same juge sy..
ape kate kiter doa byk2..rezki Allah sape tau kn..

sabar sabar..

Cr2 said...

oh.. terima kasih semua pemberi pemberi nasihat.. cik asha, cik honeydew, cik fana, cik mira and cik noli... sesungguhnya nasihat kamu jika berbentuk wang ringgit pasti lebih ku hargai.. hahaha..